2 Mart 2014 Pazar

Aşk -Her (2013)


Filmi yeni izledim . Gerçekten ne düşüneceğimi bilemediğim bir filmdi bu . Gazetelerde okuyup merak ettiysemde üstünde durmamıştım ta ki tavsiyelerine daima güvendiğim ve değer verdiğim bir arkadaşım söyleyene kadar. İzle bakalım tartişalım dedi . Film tartışılır mı arkadaş demeyin bu film tartışılasıydı gerçekten.

Yapay zekalar küçüklüğümden beri korktuğum bir düşünceydi yani insan değil ama duygusu var varlığı yok programlama bir olay ama hissediyor filan korkunç cidden ! Dünyanın yapay zekaya gittiğini görmek istemiyorum bu insanların gerçek duygularını azaltıcak bence . ay yani yok  edemezsinde bir varlık ama değil . Homeopati gibi işe yarıyor ama mantıkla kavrayamıyorsun.
Hatta Yapay Zeka filminde o küçük çocuk yani kimse demesin o bilgisayar diye kanlı canlı şirin bir çoçuktu sevgiye ihtiyacı vardı annesi onu sevsin istiyordu korkuyordu ağlıyordu. İlk izlediğim zamanı hatırlıyorum nasıl üzülmüştüm minnacık çocukcağıza sonra annesiyle bir gün geçirmişti ağla ağla bir hoş olmuştum . O zamandan beri bir mesafeli durdum yapay zeka aman diyim ne düşüneceğimi bilemiyorum izlemeyeyim okumayayım derkeeeen al işte karşımdaki filmi başından ayrılmadan izledim . 
 

AŞK denilen duygunun gerçek olması lazım .
AŞK bir varlık gerektirmeli dimi ???

Ama kendimize şu soruyu soralım önce   '' kim kafasında oluşturduğu insana aşık olmadı ki ?''
 Bence tüm aşklar böyle sadece karşımızdaki insanı sevmek istiyoruz ve seviyoruz . Hepimiz bir işletim sistemini sevmesekte kafasında kurduğu hayallere aşık olan insan sayısı hiç az değil bence .

Şu olayda var neden bir gereklilik ki bu duygu ? Filmde dikkatimi çeken nokta şuydu madem teknoloji o kadar ilerlemiş duyguları bir işletim sistemine verebiliyorsak insandan neden almıyoruz . insan olmanın gerekliliği duygu işte bu yüzden onun kalması lazım peki duygular kalsın sadece aşk denilen olayı çıkarsak nasıl olur ? üzüntü , vicdan , mutluluk , neşe kalsın ve diğer bilimum duygular.
nasıl bir insan olurduk söylesenize ? hayatımız daha mı kolay olurdu yada çok daha mı zor olurdu? 

 İzleyin derim ben düşünmenizi sağlayacak bir film olsa nasıl olurdu diye düşüneceksiniz...
İyi akşamlar sevgiyle kalın ( hazır etrafımızda yapay zekalar yokken gerçek bir sevgi yaşayın yada yaşamasanız bile bir fırsat verin sevmeye sevilmeye :) )





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder