5 Nisan 2014 Cumartesi

Füreya- insan kendini zamanla bulur...-



Ah Füreya ne kadınmışşın dedim okurken . Bir insanın yaşamı bu kadar renkli ve dolu dolu olamaz dedim hoş ben Mina Urgan 'ın hayatını okuduğumdada aynı şeyleri söyledim. tabikide Füreya Mina nın kitapları kadar alıp götürmedi beni .
Onun mahallede kırdığı ve tüm mahallenin güzelim rakı koktuğunu ve o rakı parasını zorla denkleştirmiş olmalarının güzelliği kadar beni almadı içine ama çok güzel bir kitap Füreya.
Ayşe Kulin( ki bu aralar takıldığım yazardır kendisi :) ) yine çok güzel bir eser çıkartmış ortaya .
Füreya ilk kadın seramik sanatçımız. Hayatına dair okunup ders alınacak o kadar şey varki. pes etmemesi içinden geldiği elit ailenin imkanlarından ziyade sanata yönelmesi ve o sıcacık ortama girmiş olması ve bir insanın gölgesinde kalmamış benim en çok beğendiğim yönüde buydu mesela.
Ve aşkları vay bee diyebiliyorum sadece . Kaç kadın bir hayata bu kadar aşk sığdırabilir? Kaç bayan bu kadar beğenildiğini bilerek devam eder yaşantısına ... Ve eski insanların güzelliği sevgilerindeki asaletten anlaşılabiliyor bence. Baktığında etrafına kaç çiftte görebiliyorsun karşılıklı sevgi saygı ve Özgüveni bir arada. Belki de ben görememişimdir durum  o kadar vahim değildir belkide hala insanların birbirlerine ve birbirlerinin yaşamlarına saygıları vardır belki ...


Nasılda görmüş he birimizle oturup dertleşmiş gibi nasılda anlamış bizleri dedim. Demek anlaşılıyoruz saklayamıyoruz kendimizi. Belki Füreya nın sanatçı görüşündendir belkide apaçık ortada yaşamda mutlu olamadığımız. Sanki yaşamın içindeymiş gibi rol yapışlarımız. Neyi Kime kanitlamaya çalışıyoruz? Neden bu kadar abartılı hallerimiz ...
Anlaşıldığı gibi bende çok soru var sorulacak ama dile dökülüp değilde ancak yazılacak çok soru var yoksa konuşmak sadece konuşulan konunun değerini azaltır eğer anlaşılmıyorsa zaten .

Bu arada bunlar ÇITIR la PITIR kendileri yer minesi ve sümbül oluyorlar fakat bu ilk zamanki halleriydi . gitgide soluyorlar su da veriyorum pencereyi açıp havada aldırıyorum ama boyunlarını büktüler . Bazı insanların eli bereketli olmazmış galiba benimde öyle :/
Üzgünüm babanne senin ellerin gibi maharetli değil ellerim o kadar bereketli değil galiba :(
 Bereket kalıtımsal olsun istiyorum yetkililer duyun sesimi :D  neyse artık balkona koydum survivor evimde yaşam mücadelesi veren çiçeklerim birazda balkonda sürdürsün hayatlarını ne olacaksa olsun her gün gözlerine bakıyorum ha öldüler ha ölecekler ... Hayır çiçek bakmanın 3ALTIN KURALI şunlar değil mi ?
- Su ver
- ilgilen konuş sevgi ver
- sararan yaprakları al ... galiba böyle değil yoksa ölme noktasına gelmezlerdi :P

Eveeet yine lafı gereğinden fazlaca sündürdüm :D Mutlu olun genjler veee genç kalanlaaar :D

Umarım (kendimde dahil ) hayatımız hep sanatla iç içe olur hiç ayrılmayız en azından onu hep takip ederiz...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder