26 Kasım 2014 Çarşamba

Dünya Ağırsa Anlatalım Dünya Ağrısı 'nı .


 Dünya Ağrısı ağır bir romandı.
Okurken içime sıkıntılar bastı bazen ama ayrı bir güzelliği vardı.
Neden ?
Çünkü o iç sıkıntısını öyle anlatmışki bazen tamda hepimizin içine çöreklenip kalkmayan cinsten bir ağrı...
Anlatamadığın anlatsanda kimsenin anlamayacağı bu halimden kurtulmalıyım dediğin fakat bir türlü kurtulamadığın , bazen gülmenin kırıntısının bile içinden gelmediği anları anlatmış Ayfer Tunç.

Kendini gerçekleştirememiş gerçekleştirmesine izin dahi verilmemiş biri var bu romanda.
Bizden biri olmak istemediğimiz fakat hayat bu belli mi olur sürükleneceğimiz biri .
Sadece yaşıyor olmanın bile zor geldiği bir kahraman .
Hayatın bizim için belirlenen rolleri vardır ya onlara uymuş böylelikle kendini bir kutuya hapsetmiş bir insan !

Ve sisli hayatının içinde derdini anlattıkça etrafını görmeye başladığı bir dert ortağı Madenci.
Romanın ortalarına kadar çatladımm resmen 
İçime dert oldu Ne be bunların derdiii diye diye dolandım durdum .


Okuyun sizinde içinize dert olsun bu kitap :)
Okuması lezzetli bir kitap bunu ancak böyle anlatabiliyorum akıcı gerçekten akıcı ve cümleler 
Ahh o cümleler ! 
Minik bir konuşmadan çıkan derinlikli cümleler .

Acaba yazar olsam ben nasıl yapardım cümlelerimi kurar onlara hikayeler anlattırırdım heralde 
Yürürken içinden kurduğun cümleleri hatırla günlük hayat meseleri değil 
Kendi içine döndüğün anları unutma 
O anlar kurtaracak seni
O anlar dolduracak hayatının içini 
Bir insanın kendini tanıması er geç her insanın uğraşacağı bir mesele ! 
Kaçmanın ne faydası var ?
 




Bazen olur ya bir kitaba elinize alırsınız
Ve size ilaç gibi gelir
Sizi size anlatır
adeta senin sorularını sorar
İçinde olmaktan korktuğun umutsuzluğu anlatır.




Yapılacak şey hayatın içini doldurmak o zaman!
Güzel günler dilerim ...
Güneşli günler !!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder