11 Kasım 2014 Salı

KİTARO : Mutlu Adam


 Size bahsetmiş miydim KİTARO ya olan hayranlığımdan!
Yaptığı müziğe o kendini müzikle bir hisseder görüntüsüne ki ben gerçektede öyle olduğuna inanıyorum .

Hissedilmeden yapılacak bir müzik değil KİTARO 
Bir dünyadır ...
Gözlerinizi kapattığınız anda görebileceğiniz siz nehirlerin yanına dağların tepesine götürebilecek ve orda ruhunuzu sakinleştiren bir müziktir .


Kitaro (喜多郎 Kitarō), asıl adıyla Masanori Takahaşi,
yaptığı müziğe New age demiyor

''Kitaro'yu, müzik dünyasındaki son hareketlerden "New Age" müziğin seçkin isimlerinden biri ve belki de en ünlüsü olarak tanımlamak kolay bir yol olacaktı ama Kitaro bunu reddediyor. Sınıflandırmanın, bir kalıba sokmanın, müziğinin ufkunu daraltacağından çekiniyor. Ve ekliyor: "New Age ayrımı yaklaşık 20 yıl önce oluştu. Bense bu müziği yıllardır yapıyorum ve New Age olsun diye yapmıyorum. Müzik dünyasında da artık bazı şeyler değişmeli, tarzlar yeniden ele alınmalı. Bir isim takma, bir kategoriye ayırma mecburiyeti varsa başka bir isim versinler" diyor ve gülerek şu ismi koyuyor: "Kitaro kategorisi..."

Bazı müzik eleştirmenleri daha yakın benzetmelerle, Kitaro'nun müziğine "ses resimleri" ya da "zihin müziği" tanımını getiriyorlar. Kitaro ise şöyle diyor: "Bir ressam doğaya bakar, fırçasını renklere batırarak tablosunu yapar. Ben de doğaya bakıyor, fırçamı seslere batırıyor ve melodilerle bir kainat tablosu yapmaya çalışıyorum."

"Kitaro'nun sesine yalnızken ulaşabiliyorum" ''

 
Benim Kitaro 'ya olan bağlılığım dört beş yaşlarımda başladı 
O zaman kaset çektirirdik babam Kitaro nun müziğini yeni keşfetmişti 
Ve tüm kasetlerinden birer tane edinmiştik .
Yanyana oturur Gözlerimizi kapatır ve hayalgücümüzün götürdüğü yerlere giderdik kırlar tepeler minik bir kızın hayalgücü ne kadar olabilir demeyin inanın şimdiki halimden çok daha geniş bir hayal dünyam vardı adeta bir filmin içinde yaşardım.
Sürekli hayal kurardım halada kurarım vazgeçilmez bir alışkanlık ama büyümek törpülüyor hayalleri nedense bırakmamalı insan hep tutunmalı aslında hayallerine ! 

İşte benim müziğe olan sevgim, sanata olan sevgim, asya kültürüne, enstrümental müziğe olan ilgim o zaman başladı ve şimdiye kadarda hep devam etti ! 
 
'' Eserlerinde doğaya ve insanlığa çağrıda bulunmasından bahisle günümüzü nasıl değerlendirdiğini, bir sanatçı olarak nereye varmak istediğini, beklentilerini sorduk. "Hayat felsefem doğal ve sade olmak" diyor Kitaro. "Günümüz insanının sahte idealler peşinde koşarak doğal benliğinden ve gerçek huzurdan uzaklaşmasını kabul edemiyorum. Çatışmalar, ruhi hayattan ayrı kalınmasından kaynaklanıyor. His, ruh, yardımlaşma, paylaşma.. İnsanlar ne kadar ilgisiz bu yüksek değerlere! Kendi tatminlerinden başka bir şey düşünmüyorlar. İçi boş ve geçici mutluluklarla kendilerini aldatıyorlar. Ne yazık ki bütün dünya gibi kendi vatandaşlarım da bu fırtınaya kapılmış durumda. Hayatlarını rekabet yönlendiriyor. Fakat herşeye rağmen insanların sonunda doğruyu bulacakları ümidiyle yaşıyorum ve eserlerimde bunu seslendirmeye çalışıyorum." ''


Hadi açın müziği gözlerinizi kapatın ve kendi içinize dönün şu 24 saatte insan kendine o kadar az vakit ayırıyor ki Kendinize zaman ayırın :)


İki tane en sevdiğim parçalarından ekledim 
Güzel günler dilerim müzikle içiçe günler ! :)

Röportajdan alıntılar yaptım Röportajın aslını şu adreste bulabilirsiniz :
http://www.aksiyon.com.tr/aksiyon/haber-5173-26-kitaro-kendimi-besteliyorum.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder