3 Kasım 2014 Pazartesi

Kedilerde konuşur !


Tek istediğimin kafamı dinlemek , doğru düşünüyor muyum çözmeye çalıştığım bir zamandı sahile indim .
Yürüdüm insanlar arasında izledim onları 
genelde yürüyüş için değil insanların davranışlarını izlemek için ve onlara hikayeler yazmak için giderim.
Çünkü her insanın bir hikayesi olmalı en azından biri onlar için hikayeler yazmalı,
hiç tanımadıkları biri onları anlatmalı ve hayatlarına bir minik resim fırçası dokunmalı .
En önemli tarafıda  benim onların hikayelerini anlattığımı bilmemeleri .
Bazen ama çok arada bir düşünürüm biri benim için hikaye yazmışmıdır hiç benim gibi bir manyak daha varsa onu bulmuş oluruz böylece .

Akşamüstleri güzeldir helede bu şehirde sahil kalabalıktır yürüyüş yapanlar yaşlı çiftler, okuldan çıkan öğrenciler , kenarda oturmuş denize dalıp gitmişler ( kanımca en çok hikayede onlardan çıkar )  , gelinlerinden dert yanan dertli kaynanalar, kilo vermeye odaklanmış insanlar , yürüyüş yapmaya çıkıp sahilde mısır albenisine dayanamayanlar neler neler
Gelip izlenmeli ve o insanların arasına karışılmalı ancak o zaman anlarsınız beni .

Yürüyüş yapacağım ama o kadar güzel bir manzara varki izlenmesi lazım o manzara onu hakediyor 
'' Bir yeri çok fazla sevmemek lazım ayrılınca duyacağın üzüntüde eş oranda artacak ''
diye düşündüm . 

Ama ben nereyi uzun süre sevebildimki yeter bu şehir bu kadar. Yeni hikayeler gerekli bana yeni insanlar tanımalı insan , yeni ve hiç bilmediği bir hayatın içine atlamalı ancak o zaman tekrar birşeyler kurmaya çalışırken o ilk başlangıçların heyecanını hissedersin!



Oturdum o manzaranın hakkını vermek için üzerime düşeni yapmak için açtım güzel bir müzik o sırada anne kedi ve yavru kedi birden yanımda beliriverdi ama ilk dikkatimi çeken ikiside oldukça temizlerdi bir sokak kedisine göre oldukça bakımlı .
Her canlının küçük minik hali daha bir şirin olduğu için yavrusu şirin mi şirin oyunlar oynamak istiyor hopluyor zıplıyor derken kayalıkların arasına daldı birden ordan oraya zıp zıp birşeyler arıyor oyalanacak 
Annesi ne yapacak diye baktım ilk başta hiç kılını kıpırdatmadı sadece izledi gözden kaybolunca koşturdu yanına
Beni tehdit olarak algılamış olmalı ki ters ters baktı önce inceledi beni sonra kendide yemek aramaya seyirtti .
Bu sırada uzaklaştı yavrusundan yavrusu hala benim gözümün önünde . 
Anne kedi uzaklaştı sonra bana baktı baktıki hala ordayım oturuyorum ve kendide yiyecek aramaya devam etti  benim orada kedi bakışından anladığım şey emanet etmesiydi.
Şaşırıp kaldım o minik hiç birşeyin farkında değil oynuyor öyle sonra bir an annesini aradı yok zıpladı bakındı etrafına yok bende gözden kaybettim zaten sonra benim yanıma geldi oturdu uslu uslu bekledi annesini .

Annesi gelincede burunlarını birbirlerine değdirdiler bir tür sevgi gösterisi olarak algıladım ben .
Şu varki konuşmadan birşeyler anlatabildiklerini veya duygularını hissetmenin o kadar kolay olacağını düşünmezdim .
Annenin varlığı bir çocuk için o kadar değerli ki 
Başka bir yere gitsende yanında güvende hissettiğin yer senin evin senin ailen ! 
Elbette uzakta yaşanabilir fakat olduklarını bilmek o apayrı bir duygu...




Bazı şarkılar seni seçerler  tam zamanında denkgelirler iyi gelirler sana . 
O şarkılardandı tamda bugün gelmiş bulmuştu beni ...
Güzel günler dilerim aydınlık günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder